Praktijk voor Orthomoleculaire Natuurgeneeskundige Therapie & Quantum coaching

  • Boost your gut!

Header groente beterdoorbalans Mobiel

Ben je dat gedoe in je buik zat?

Voel je beter en energieker door begeleiding naar een goede darmgezondheid!

Nee, jouw (vage) klachten zijn niet normaal

Leer anders kijken naar je gezondheid

& zorg ervoor dat je je snel beter voelt

Krijg meer contact met je lichaam en leer over wat jij nodig hebt om je beter te voelen. Niemand is geboren met een chronisch tekort aan medicijnen.

Ik help je daarbij graag op weg om de vertaling te maken van de signalen en te kijken hoe dan "anders". Wat heeft jouw lichaam nodig om optimaal te kunnen bewegen, ontgiften, herstellen en slapen? Ik leer je in welke (voedings)middelen die belangrijke stoffen zitten. Hoe je je lichaam ontdoet van stress. Ervaar hoe je verstoringen reset met energiewerk. 

Als je blijft doen wat je deed, dan krijg je wat je had.

- naar Einstein

 

Hoe help ik je op weg naar meer balans

  • 1

Referentie overzicht

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22

Referenties home

Het leukste aan mijn werk vind ik als mensen met de adviezen aan de slag gaan en zich verbazen over het effect. Als ze opgetogen laten weten dat klachten stukken verbeterd zijn of zelfs helemaal verdwenen. Daar doe ik het voor!

De grootste slag werd gemaakt met het darmherstelplan

 Lieve Tonia,

Deze week een jaar geleden ben ik in jouw praktijk terecht gekomen met zoveel vage klachten dat ik even niet meer wist naar wie ik toe moest gaan. Ik had een hoge bloeddruk, eczeem, darmklachten, gewichtstoename etc.

Meteen al bij het eerste gesprek voelde ik dat jij wel begreep waar dat allemaal vandaan kwam en dat is zo fijn!

Lees verder over hoe dit goed kwam...

Uit de serie "Oververmoeidheid. Wat kan je zelf doen?" - deel 8

bigstock Cat And Dog Sleeping Together 383701730Beter slapen, waar begin je mee?

Wat jezelf kan doen om de slaap te bevorderen is bijvoorbeeld: geen koffie of zwarte thee meer drinken vanaf einde middag, even geen alcohol, meditatie, beter op de dag sporten dan ’s avonds.

Maar ook regelmatig een rustige wandeling in de natuur, thermoregulatietraining (koud-warm), ademhalingsoefeningen, Yoga, leren gronden of aarden of een mindfullness training kunnen je in de goede "slaap"richting helpen. Of zou het iets ander kunnen zijn?

Een onstabiele bloedsuikerspiegel houd je wakker

Nee geen suiker 61366192Gerommel met je bloedsuikerspiegel kan je echt wakker houden 's nachts. En een bedgenoot kan je trouwens ook wakker houden, door snurken, want dat gaat ook vaak samen met onstabiele bloedsuikerspiegel waardoor de huig slecht op spanning kan worden gehouden.

Naast het feit dat een onstabiele bloedsuikerspiegel het begin kan zijn van Metabole syndroom of zelfs Diabetes. Is het ook echt niet handig in combinatie met het Covid-19 virus, vanwege dat deze zichzelf toegang kan geven tot het lichaam door gebruik Angiotensine II receptoren die verhoogd tot expressie komen door o.a. onstabiele bloedsuikerspiegel. 

Geef je lever rust voor meer energie

Vermoeid moe slecht slapen3Bepaalde organen kunnen het ook erg druk hebben ‘s nachts, door de dingen die zijn blijven ‘liggen’ op te willen ruimen. Bijvoorbeeld onze lever. Dan hoor je vaak dat mensen rond 2-3 uur 's nachts wakker liggen en overdag rond die tijd instorten (After lunch dip).

Als je de hele dag door van alles naar binnen werkt, oftwel erg veel eetmomenten hebt, dan is de lever voortdurend bezig met insuline aanmaken om je bloedsuikerspiegel stabiel te kunnen houden. Zeker als wat je eet of drinkt veel suikers en/of granen bevat.

Welke voeding en hoe vaak je eet hebben effect op je bloedsuikerspiegel

Alternatieve lunch Fritatta Beter door balansAls je je voeding aanpast, naar een eetpatroon met èn minder eetmomenten èn voeding waar je bloedsuiker niet steeds van piekt, heeft dat enorm veel invloed. Het geeft heel veel minder belasting en meer rust voor je systeem.

Wat dan wel eten? Bijvoorbeeld meer groente (ja, echt veel meer), minder geraffineerde koolhydraten (denk suikers en graan producten), voldoende goede eiwitten en gezonde vetten. Dat zorgt voor een stabiele bloedsuikerspiegel en zorgt voor veel meer rust in ons systeem. Dat helpt je op weg naar een betere nachtrust en een effectieve slaap. Oftewel uitgerust wakker kunnen worden. Soms kan er meer nodig zijn om het metabole systeem weer in balans te krijgen.

 

Wat als het je zelf niet lukt om beter te slapen?

avocado lrMogelijkheden die ik je kan bieden en je te kunnen helpen om tot de switch naar beter slapen komen zijn bijvoorbeeld:

  • een ontspannende behandeling met Quantum Touch;
  • intoleranties of verstoringen opsporen en als mogelijk resetten met Quantum Allergy;
  • Darmenherstelplan;
  • Bloedsuikerspiegel regulatie protocol;
  • Herstel bevorderen van ontgiftingscapaciteit en hormonale processen.

Daar zie ik in mijn praktijk regelmatig de positieve voorbeelden van. Maak dan een afspraak om samen te speuren naar oorzaak en te werken naar de oplossing voor een goede nachtrust!

Bronnen:

https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fcvm.2020.00071/full

Renin-angiotensin system inhibition in COVID-19 patients - A A F de Vries 1

Weten over je gezondheid

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Word regisseur van je eigen gezondheid

Wil jij leren hoe je zelf aanhoudende (chronische), vage klachten kan aanpakken?

Als reguliere gezondheidszorg op de langere termijn niet helpt bij klachten als darmklachten, (over)vermoeidheid of allergieën, maak dan een afspraak bij Beter door Balans, voor een andere kijk op gezondheid.

Samen achterhalen we de oorzaken van jouw specifieke klachten en zoeken we naar een oplossing die bij jou past. Vaak is een eenvoudige voedingsaanpassing voldoende, soms is er meer voor nodig.

Ik bekijk klachten en vragen vanuit Epigenetisch oogpunt, dat wil zeggen vanuit verschillende invalshoeken. Belangrijke pijlers daarin zijn de wisselwerking tussen organen, emoties, zenuwstelsel, immuunsysteem, hormoonsysteem en omgevingsfactoren.

Geef jouw zelfherstellend vermogen een kans

Geef jouw zelfherstellend vermogen een kans

De mens beschikt over een uitmuntend systeem om de gezondheid te reguleren. Het zelfgenezend vermogen is tot heel veel in staat; denk maar aan de darmwand die zichzelf elke drie weken compleet vernieuwt, een wond waar snel een korstje opkomt of een gebroken been dat binnen enkele weken weer geheeld is.

Het lichaam is dag en nacht aan het werk om oude of kapotte cellen te vervangen door nieuwe. Zolang we dit systeem van dienst zijn door het van de juiste bouwstoffen te voorzien en zorgen voor de juiste vaklui om de boel weer op te ruimen, gaat het allemaal prima.

Maar wat gebeurt er als de goede stenen op zijn en je moet toch bouwen? Dan ga je wat lenen bij de buren, misschien materialen van wat mindere kwaliteit, maar je moet toch wat... De specie is op.. Wat nu? Een beetje water en zand?

wond genezingKun je je voorstellen wat er dan gebeurt? In je lichaam werkt het precies zo! Als je er zelf voor zorgt dat je het lichaam optimaal voorziet van de juiste grondstoffen, dan zal het heel veel problemen zelf kunnen oplossen.